SASKI OGRÓD MUZYCZNY
Muzeum Lubelskie - najbliższe wydarzenia:
Opis wydarzenia
SANUS PER ARTEM
SASKI OGRÓD MUZYCZNY
Concerto Antemurale
Leszek Firek – skrzypce barokowe
Przemysław Raczek – altówka barokowa
Tomasz Frycz – wiolonczela barokowa
Andrzej Zawisza – klawesyn
Program:
A. Vivaldi – Sinfonia in c L'incoronazione di Dario RV 719
J.S.Bach – V Suita francuska G-dur BWV 816 na klawesyn solo
J. D. Heinichen – Triosonate c-moll
J.G. Graun – Sonata g- moll
F.M. Veracini – Passagalia na skrzypce, wiolonczelę i b.c.
K.F. Abel – Sonate VI G - dur ze zbioru 6 String Trios Op XVI
G.Ph. Telemann – Scherzo e – moll Venerdi, ze zbioru Pyrmonter Kurwoche, 1734
Prowadzenie koncertu - Mariola Zagojska
Miejsce:
Galeria Malarstwa Polskiego Muzeum Lubelskie Zamek
Wstęp wolny
CONCERTO ANTEMURALE
Zespół instrumentów dawnych – orkiestra barokowa jest inicjatywą lubelskich muzyków specjalizujących się w grze na instrumentach historycznych, właściwych do wykonywania kompozycji dawnych mistrzów przede wszystkim z siedemnastego i osiemnastego stulecia. Wykształcenie w dziedzinie historycznych praktyk wykonawczych zdobywali w takich ośrodkach akademickich jak Wrocław, Kraków, Warszawa, Drezno, Poznań oraz na wielu międzynarodowych kursach mistrzowskich. Wszyscy mają bogate doświadczenia współpracy z renomowanymi zespołami barokowymi w kraju i za granicą, liczne koncerty na festiwalach, nagrania płytowe i radiowe. Zespół CONCERTO ANTEMURALE ma na swym koncie udział w nagraniach dwóch płyt kompaktowych dla firmy DUX z muzyką kompozytorów staropolskich (G.G. Gorczycki, D. Stachowicz). Zarejestrował m.in. rekonstrukcję staropolskiej ceremonii pogrzebowej Castrum doloris wspólnie ze znakomitymi zespołami śpiewaczymi BORNUS CONSORT, Kwartetem Wokalnym TEMPUS i CHÓREM SARMACKIM pod dyr. Roberta Pożarskiego. W roku 2013 koncertował we Wrocławiu, Bydgoszczy, Chełmnie i Warszawie (Studio PR im. W. Lutosławskiego).
Muzycy CONCERTO ANTEMURALE uważają pielęgnowanie dawnych praktyk wykonawczych i tradycji muzycznych różnych narodów za jeden z ważnych sposobów służących zachowaniu tożsamości kulturowej współczesnej Europy. Podobnie jak w czasach jagiellońskich Rzeczpospolita Obojga Narodów była „bastionem przeciw barbarzyństwu”, owym „antemurale” czyli przedmurzem zachodniej - chrześcijańskiej cywilizacji, tak dziś powinniśmy bronić jej przed zalewem nowego rodzaju barbarzyństwa - globalnej makdonaldyzacji gustów. Służyć temu celowi może pielęgnowanie tego co wartościowe z przeszłości. Dla nas jest to spuścizna naszych muzycznych antenatów, którą pragniemy badać, opracowywać, rekonstruować i prezentować publiczności w możliwie autentycznej szacie brzmieniowej. Atrakcyjność dla gustu współczesnego słuchacza i wysoki poziom artystyczny umożliwiają dawne instrumenty w rękach kompetentnych i wrażliwych artystów.
Komentarze (0):